Khamis, 17 Ogos 2023

JANGAN AMALKAN KESOMBONGAN 

Oleh. Gifkir Aming

Kota Kinabalu. Generasi muda mudi masa kini perlu mempamerkan semangat kesopanan didalam setiap pergerakan agar masyarakat berbilang kaum dan agama mencontohi permaufakatan yang jitu  diantara satu sama lain.

Langkah ego sehingga mengguris jiwa golongan individu yang dilewati perlu difikirkan insan wanita Kota Kinabalu supaya tidak  ada warga yang terguris jiwa mereka apabila hampir dilanggar ditempat awam.

Kejadian serupa boleh dielak jika golongan wanita mengetepikan rasa ego dan sombong mereka semasa melintasi insan warga emas yang sesekali melawat kota mengisi masa lapang mereka.

Dalam kejadian terbaru sekumpulan wanita yang asyik berbual sesama sendiri hampir hampir melanggar seorang warga emas yang duduk disalah satu perhentian Bus sekitar Kota Kinabalu tanpa rasa bersalah bagi memohon maaf ujar orang ramai yang ditemui hari ini. 

Sama sama lah golongan wanita mempelajari adab bersopan serta menjauhi sikap ego dimana setiap kesalahan yang dilakukan perlu meminta maaf pada golongan yang dilanggar agar tidak perit ditanggong mangsa sepanjang masa.





Nota. Dilarang membuat  ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan