Jumaat, 4 Ogos 2023

BERI LAH RUANG JASA MEREKA 

Oleh. Koijul Hairol 

Kuala Lumpur. Kerajaan  Malaysia perlu memberi ruang kepada golongan pelakon dan artis veteran meneruskan bidang yang mereka ceburi  dengan menggalak industri terlibat tidak meminggir mereka serta memberi bayaran seimbang dengan para pelakon serta artis muda mudi. 

Ini dijelaskan oleh aktivis masyarakat sebaik menerima maklumat ramai artis dan pelakon veteran hilang punca pendapatan lebih 10 bulan dalam menyewa rumah, disamping.menyara kehidupan keluarga setiap hari dengan kehilangan sumber pendapatan tetap hampir setahun  lepas jelas mereka.

Menurut laporan yang diterima dalam negara ini masih ramai artis dan pelakon yang tersisih sebaik menjadi warga emas entah mengapa penggiat seni mengabaikan mereka. 

Sehubungan dengan  pendedahan ini semua penggiat seni diseluruh Semananjung Malaysia mengambil iktibar dengan memberi ruang semua artis veteran dan warga emas meneruskan bidang yang mereka ceburi demi kelangsungan hidup bersama keluarga. 


HAIWAN CUKUP BERAKAL 

Oleh. Basron Kirwan 

Jika bijak mengasuh pelbagai haiwan sejak kecil lsgi pastinya ia akan memiliki kepakaran minda membentuk diri dihari dewasa mereka tanpa bantuan penjaganya kelak.

Ini lah yang terjadi seekor Beruang yang mampu berdiri tanpa sebarang sandaran pada tubuhnya yang berdiri tegak umpama manusia yang berdiri  bertentang mata pada para penonton yang memerhati haiwan tersebut.

Ini lah keunikan apa juga haiwan jika diasuh penuh kesempurnaan pasti ianya memberi manafaat kepada siapa yang menjaga mereka walau dimana sekalipun berada.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan