Rabu, 27 Disember 2023

SELANGKAH DI MALAYA

Oleh. Gifkir Aming

Kelantan. Penduduk Gua Musang yang terletak di Kelantan terus berdepan dengan JALAN RAYA BERLUMPUR walaupun negara sudah mencapai kemerdekaan 1957.

Kebanyakan penduduk luar bandar masih menggunakan jalan tanah merah sehingga sukar keluar membeli belah dipekan atau bandar  pada musim hujan sehingga berhari hari lamanya, akibat dari masaalah tersebut  ada rakyat mendakwa menahan kelaparan selepas kehabisan makanan seluruh keluarga yang tinggal berhampiran kampung kerosakan teruk jalan raya yang dilalui.

Sampai bila isu jalan raya tanah merah ini bertukar apsal terlalu sukar untuk diberi jawapan melainkan warga penduduk Gua Musang sendiri merungkai sesuatu perubahan arus kepimpinan sama ada diperingkat negeri mahupun persekutuan amnya.


ISU WARGA ASING PATI WARGA MALAYSIA KENA BERSATU 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Lambakan warga asing diseluruh negara sehingga sukar dikenali ketika bercampur dengan orang Malaysia akhirnya dirasai penduduk tempatan sebaiknya mereka memenuhi sesuatu tempat.

Menurut orang asal Malaysia hari ini, kebanjiran orang asing berpunca dari golongan individu yang mengatur segala peluang orang asing mendapat kerja dan tempat tinggal diseluruh negara.

Namun apa bila jumlah orang asing dan PATI terlalu banyak disesuatu kawasan golongan individu terpaksa cuci tangan dengan menghilangkan diri dari kawasan tumpuan orang asing setempat, tidak hairan lah golongan PATI dan ORANG ASING muda dikesan pihak berkuasa tempatan walau sesuatu langkah dilakukan setiap orang asing demi menyelamat diri serta kumpulan mereka.

Media Terkini dimaklumkan bahawa setiap negeri dalam Malaysia termasuklah Sabah tidak terlepas dari kebanjiran warga asing dari pelbagai negara khususnya dari negara negara jiran terdekat namun ramai juga tidak perasan akibat mereka bertabur dalam setiap daerah  ujar orang ramai.








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala  Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan