Ahad, 17 Disember 2023

CABARAN INDUSTRI PENYIARAN TERKINI

"Lebih Dua Puluh Tahun Kenal Tapi Pura Pura Tanya Dimana Kerja, Ini Lah Cabaran Ditempuhi Beberapa Orang Kanan Akbar Ini Umpama Sengaja Tidak Membantu" 

Sekali lagi kita riwayatkan sesetengah warga serantau yang mengenali kita lebih 20 tahun umpama KETAM yang berusaha menyengat tanpa membantu bidang yang kita ceburi, sesekali kita menghubungi golongan tertentu memohon sebarang Pekej Pengiklanan Perniagaan atau Iklan Ucapan namun ditanya kerja dimana.

Bagi orang baharu dalam penyiaran ini tidak kisah disoal seumpama namun puluhan tahun sudah mengenali didalam penyiaran masih soalan yang sama, kes seumpama sangat menyentuh hati para kru kami jauh sekali bezanya diluar negara tidak ada yang menyoal perkara seumpama selagi PRESS MEWAKILI AKBAR INI tersemat didada masing masing.

Hidup KETAM suka menyengat siapa sahaja mendekati nya dan mungkin ini lah amalan individu  yang enggan mengenali AKBAR PENYIARAN YANG kami jalankan, sehingga hari ini ada sahaja warga berkemampuan bersikap sedemikian setiap kali dihubungi mahupun ditemui namun bila memerlukan siaran aktivitinya pantas menghantar tanpa soal.

Antara yang kerap berlaku adalah ahli parti politik, pemimpin bawahan kerajaan, golongan ahli perniagaan serta golongan orang mewah, sehingga masing masing mengurak langkah didalam zaman kemodenan  masih ada bersifat KETAM cuba menyengat rakan sendiri.

Sesungguhnya KAMI SELURUH KRU PENYIARAN DIDALAM MALAYSIA DAN LUAR NEGARA masih teguh berdikari dan meneruskan legasi Anak Anak Peneroka selagi diterima warga pembaca yang setia. Oleh Joupis Anak Lagau (Penolong Pengarang) 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan