Isnin, 25 Disember 2023

HENTIKAN PERANG ISRAEL HAMAS

"Masyarakat Berbilang Bangsa Dan Agama Menggesa Perang Di Gaza Kuasa Dunia Hentikan Serta Merta" 
Oleh. Huzera Ben

Gaza. Dalam kemusnahan bumi Gaza denga puluhan ribu korban nyawa semua kaum berbilang bangsa dan agama mendesak negara negara berkuasa vetor menghentikan peperangan tersebut.

Suara ini bukan sahaja dilaungkan oleh para pemimpin Islam malah ianya juga turut dilaungkan pemimpin agama kristian dunia sebagai desakan perang Israel Hamas dihentikan serta merta.

Pemimpin negara negara dunia berkuasa wajar membuktikan kuasa mereka menghentikan perang tersebut bagi melindungi nyawa rakyat Plastine dan Israel, tentera Israel berperang dengan pejuang Hamas dan Sekutunya namun yang menjadi korban adalah rakyat yang tidak berdosa bagi kedua dua negara terlibat.

Apakah negara negara berkuasa besar tidak mendengar suara pemimpin Agama Islam dan pemimpin Agama Kristian yang mahu mendesak perang Israel Dan Hamas dihentikan serta merta, hanya para pemimpin negara negara berkuasa diseluruh dunia mampu menimbangkan antara  nyawa manusia dengan larangan pembunuhan mengikut perintah agama yang ada.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan