Jumaat, 29 Disember 2023

PERGOLAKAN PEMISAH DENGAN TENTERA PANAS

"Kemahiran pemisah didalam perang dan serang hendap membuatkan Tentera Kerajaan bagai tidak senang duduk mendepani Kumpulan Pemisah setempat" 

Oleh. Helary Sukiono

Yangon.  Setiap negara membangun perlu mengutamakan keperkasaan benteng pertahanan negara terlebih dahulu bagi benteng 
mengelak ancaman kumpulan pemisah yang sentiasa mencari ruang memecahbelahkan keutuhan pemerintah. 

Antara sasaran pemisah berhaluan kiri adalah negara negara yang kerap berpecah belah dan tidak stabil politik pentadbir  negari, tidak hairan lah banyak negara negara membangun yang kerap diserang kumpulan pemisah  menerusi segenap penjuru tanpa disedari pihak berkuasa diperingkat awal.

Kumpulan Pemisah banyak terdapat dinegara negara membangun dan lebih lalai mempertahankan keselamatan negara mereka, tidak hairan lah jika pemerintah negara membangun leka dan hanya memburu kedudukan kuasa pemerintahan mereka tanpa mengutamakan benteng negara pasti akan terancam.

Langkah langkah perlu diambil bagi  setiap negara membangun ialah memperkasa pasukan pertahanan dan keselamatan negara terlebih dahulu baru memperkasa pembangunan dan ekonomi negara masing masing.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan