Ahad, 17 Disember 2023

SEJARAH AKBAR ANAK PENEROKA

(Bermula dengan pengeluaran DWI MINGGUAN PADA 1997 sehingga tahun 2015 penuh cabaran yang kerap dipersendakan sebilangan warga yang cuba mencantas akbar ini dari terus dilanggani pembaca didalam dan luar negara)
Oleh. Koijul Hairol 
Kuala Lumpur. Akbar Media 
Terkini merupakan 
penyiaran Anak Anak Peneroka  sejak sekian lama sehingga hari ini mampu bersaing diperingkat antara bangsa.

Permulaan sememangnya terlalu banyak cabaran namun atas ketabahan semua kru mampu bertahan dilanggani semua warga tanpa mengira kaum dan agama, tidak hairan lah golongan yang berusaha mensabotaj  penyiaran ini terus gagal sebaik perubahan akbar ini menjadi penyiaran intipati harian sejak 2016.

Menurut pembaca akbar ini didalam dan luar negara masih ada segelintir warga yang mahu menafikan kewujudan penyiaran harian melibatkan individu serta ahli ahli parti politik, namun bila dijelaskan kewujudan Media Terkini  Harian sehingga hari ini golongan terlibat angkat kaki umpama disengat tebuan pergi tanpa dapat dikesan serta enggan menjawab telipon.

Untuk rekod, Media Terkini Harian terus mencipta sejarah berikutan mampu menghimpunkan semua kru  Sarawak dan Sabah  cukup berpengalaman tanpa sebarang kelemahan.

Bagi yang berhasrat mahu mengetahui  dan menempah akbar ini boleh berhubung dengan Williem Anak Lagau  atau Norsham Haji Tukirin  ditalian 01138554026 dan 0194827829 masa pejabat sahaja.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian  Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan