Sabtu, 9 Disember 2023

HAMAS DAN SEKUTUNYA TIDAK SEKEJAM SEPERTI ISRAEL

(Hamas Tidak Sejahat Perilaku Zionis Israel Malah Tahanan Tentera Israel masih tersenyum membaca Berita tempatan)
Oleh. Huzera Ben 

Gaza. Tanggapan masyarakat dunia berhubung kekejaman Hamas dan sekutunya dinafikan oleh warga 

Israel termasuklah tentera Israel yang ditawan oleh anggota sekutu Hamas dalam peperangan Israel.

Cengkaman dan tekanan berterusan tentera Israel terhadap penduduk Islam Gaza sejak sekian lama mengundang kemarahan Hamas dan sekutunya bagi memulakan serangan terhadap Israel pada 7 Oktober 2023 lalu.

Israel perlu menyedari segala perilaku yang mereka lakukan keatas penduduk Gaza bukan sahaja memusnahkan rumah mereka dipinggir sempadan malah amat menyedihkan bila penduduk Gaza sholat di Masjid israel gempur mereka dengan tembakan senjata  didalam Masjid. 

Amerika Syarikat juga bagai tidak prihatin dengan penduduk Plastine yang terus diserang tidak henti henti oleh Israel  namun gencatan senjata ditolah mentah oleh Amerika Syarikat hari ini.

Dalam konteks ini negara negara Islam dunia perlu mencari jalan lain bagi memberi tekanan terhadap Israel yang bertindak kejam terhadap penduduk Plastine tanpa henti sejak sekian lama namun Amerika Syarikat  bagai lepas tangan tanpa melukuskan gencatan senjata di Gaza.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan