Rabu, 6 Disember 2023

PULUH RIBU TIDAK DAPAT EMADANI

(Orang Sabah Ribuan Tidak Dapat EMadani) 
Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Puluhan ribu warga Sabah dilaporkan tidak mampu memperolehi EMADANI  berikutan tinggal jauh diluar bandar disamping tidak memiliki telipon canggih seperti wargakota masa kini.

Golongan terlibat mendesak Datuk Seri Dr. Anwar Ibrahim Perdana Menteri Malaysia agar menimbang orang kampung supaya memasuk wang tersebut kedalam akaun Pembayaran BSR yang direkodkan kedalam Lembaga Hasil Dalam Negeri tegas orang Sabah.

Dinegeri Sabah bukan sahaja warga kampung penerima BSR  yang tidak mampu memperolehi EMadani malah wargatua yang masih telipon lama hanya mendail sahaja tanpa ada watshap juga senasib tidak mampu menebus EMadani tersebut jelas mereka.

Satu langkah yang dituntut orang orang tua di Sabah berusia 50 tahun keatas dan penerima BSR  meminta Datuk Seri Dr. Anwar  Ibrahim Perdana  Menteri Malaysia agar memasuk kan sahaja EMadani mereka kedalam akaun bank tanpa menyusahkan rakyat terlibat. 






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini  Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan