Ahad, 10 Disember 2023

SEBAB ADAB DAN TINGKAH LAKU GANAS ORANG MALAYSIA MARAH

(Disebabkan Banyak Pelarian Yang Masuk Seluruh Negara Malaysia Termasuk Sarawak Dan Sabah, Kurang Beradab Malah Berlagak Samseng Dengan Penduduk Asli Malaysia Sarawak Dan Sabah, Maka Golongan Mereka Terus Dibenci Malah Didesak Kembali Kenegara Asal Mereka)  

Oleh. Basron Kirwan Dan Williem Anak Lagau  

Kuala Lumpur. Warga seluruh Malaysia tidak pernah memandang serong isu pelarian jika mereka menjaga adab mendepani orang asli negara ini, sebaliknya perbuatan mereka yang seolah olah memijak orang asli Malaysia tanpa bersyukur dibenarkan menumpang dinegara ini termasuklah Sarawak dan Sabah.

Bayangkan lah pelarian dinegara ini sanggup memperlekehkan penduduk asli Malaysia umpama mereka sudah besar kedudukan sebaik dibenarkan menumpang dan berkerja diseluruh negara ini, selain dari itu pelarian juga sudah berani mendabik dada menghalang laluan umum dilorong pejalan kaki kawasan bandar sehingga orang asli lalu jauh ditempat lain.

Pendedahan penduduk orang asli Malaysia agar kerajaan mengkaji kemasukan orang pelarian  di Malaysia dan Sarawak serta Sabah demi kestabilan  orang tempatan  didalam negeri mereka sendiri.








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan