Isnin, 29 April 2024

ULAR TIDAK MENGENALI MUSUH

(Ikuti Rencana Ini) 

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Ramai hanya melihat Ular didepan mata atau hanya mendengar cerita orang sekeliling, namun hakikatnya haiwan tersebut tidak mengenal musuh nya jika terusik berhampiran badan nya pasti mengganas walau sebesar mana pun.

Tidak hairan lah Ular akan mengganas walaupun kenderaan besi melintasnya pasti patukan nya akan menyinggah pada bahagian tayar atau badan bawah kenderaan yang melintasi persekitaran nya.

Paparan Media Terkini hari ini mengingatkan siapa sahaja melintasi jalan pastikan tidak ada Ular berhampiran laluan masyarakat sejagat setiap hari demi mengelak serangan balasnya.

Oleh. Gifkir Aming 

Sabah. Sejak kebelakangan ini ramai pelawat dalam negeri ini dikasari cara langgar sipi oleh warga yang bagai berlagak samseng tidak kira lelaki atau wanita.

Perbuatan mereka ini bagai tidak sengaja jika dipandang sebab hanya langgar sipi badan pelawat kenegeri ini, namun jika diteliti cara mereka amat jelas golongan terlibat berpura pura mahu jalan cepat sambil melanggar sipi badan yang dilintasi mereka  tanpa menoleh mangsa.

Menurut penduduk Sabah teknik seumpama adalah budaya asing namun ada sudah individu tempatan mula meniru budaya seumpama jika berjumpa pelawat luar dari Sabah.

Berwaspada dengan teknik seumpama setiap kali melawat Sabah agar terlimdung dari ancaman yang tersembunyi ungkap mereka.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan