Rabu, 17 April 2024

IRAN SIAP SIAGA PERTAHANAN

Oleh. Huzera Ben

Tehran. Pertahanan Tentera telah dikerah siap siaga sebarang kemungkinan ancaman Israel keatas negara ter- 

sebut  dari masa kesemasa jika berlaku sebarang kemungkinan. 

Malah kekuatan pasukan Tentera Iran dilaporkan lebih ampuh dan lebih berpengalaman berbanding keupayaan tentera Israel, namun disebabkan hasil bantuan Amerika Syarikat setiap tindakan Israel maka tentera Israel begitu berani dan angkuh menyerang dan membunuh orang yang dikehendaki.

Menurut warga Iran, kekuatan Israel hanya bergantung kepada Amerika Syarikat dan sekutunya yang masih membela Zionis Israel dalam aspek persenjataan termoden, selain dari itu mana mana negara Islam yang cuba mempertahankan tanah air serta agama mereka dari ancaman Israel pasti negara kuasa besar membela mereka.

Ini lah delema perjuangan negara negara Islam yang berhampiran dengan Israel sehingga hari ini tidak langsung diberi peluang membela diri  mereka dari terus diserang Israel, selain dari itu ada juga pemimpin negara Islam bagaikan membela Israel dari serangan Iran dengan mematahkan serangan diudara tentera Iran ke Israel. 



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan