Ahad, 21 April 2024

HASAD DENGKI BURU SANTET?

"Masyarakat Dizaman IT Masa Kini Dilaporkan Masih Ada Yang Menggunakan Ilmu Hitam Santet Atau Sihir, Berpunca Dari Dengki, Tamak Dengan Masyarakat Yang Dilihatnya Berupaya Meniti Kehidupan Sekeluarga"  
Oleh. Basron Kirwan 

Ramai warga masa kini tidak menyedari wujud ilmu Santet Atau Sihir yang menjadi amalan warga tanpa mengira bangsa dan agama selagi kepala mereka dikuasai dendam, irihati dan dengki tak sudah pada hidup sedarhana orang lain.

Amalan sakit seperti dijampi cucuk menggunakan patung dan benda tajam serta dijampi serta ditanam pada jalanan keluarga yang dihajati dalam jampi serapah mereka.

Antara paparan pengamal ilmu hitam yang ditemui enggan disebut nama berhubung sesetengah warga berbilang bangsa dan agama menemui mereka meminta bantu mengenakan musuh mereka, bagi warga yang memiliki pendinding diri serta memiliki kemewahan harta adalah sukar menembuskan Santet Sihir yang dikehendaki pelanggan memandangkan ianya ilmu hitam  berbanding badan kosong dan tidak berharta jelas mereka.

Antara kemarahan yang kerap berlaku permainan Ilmu Hitam adalah Perebutan Harta Pusaka, Dengki Kemajuan Jiran Tetangga, Maju Dalam Kerjaya  Diusahakan dan banyak lagi punca yang lain, namun hanya dikalangan berbadan kosong serta tidak berharta sahaja kerap menjadi korban Ilmu Hitam dalam jangka hayat yang pendek namun berbeza orang  dilindungi pendinding dari berilmu garang.

Sama sama berwaspada dengan segala permainan pelbagai ilmu hitam dalam amalan Asia sehingga susah dikenali  kumpulan pengamal yang bijak berlindung jika pelanggan datang menemui mereka setiap hari.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusanè pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan