Rabu, 24 April 2024

DEPAN BALAI POLIS BUAT TERMINAL SENDIRI?

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Penduduk Sabah mendedahkan kedegilan pemandu Bus Mini yang meragukan dengan sendiri membuat terminal bus menunggu penumpang hampir sejam setiap bus tengah hidup injen menyusahkan orang ra

mai sesak nafas tersedut asap kenderaan mereka. 

Isu kedegilan sebilangan pemandu bus mini didaerah Ko
ta Kinabalu sangat membosankan keatas pengguna pengangkutan awam termasuklah orang ramai pengguna bus stop, sikap pemandu bus mini yang sengaja menghidupkan injen dibus stop, pengguna bus stop  terpaksa menghidu asap bus mini yang dilapor tidak menghormati orang ramai dibus stop awam.

Orang ramai di daerah Kota Kinabalu menggesa kementerian pengangkutan Malaysia turun padang dengan penuh penyamaran bagi melihat sendiri tingkah laku sebilangan pemandu bus mini yang tidak beradab serta menyeksa orang awam dibus stop yang menunggu kenderaan rakan rakan mereka.

Kes ini dilaporkan bertahun sudah oleh orang awam di Kota Kinabalu namun tidak banyak pemantauan berterusan dilakukan oleh pihak berkuasa tempatan negeri Sabah, orang awam yang mendakwa kadangkala sesak nafas setiap kali duduk dibus stop awam akibat pemandu bus mini tidak mematikan injen bus mereka didepan bus stop awam hampir sejam.

Sama sama menjaga peradaban dibus stop awam agar tidak ada orang awam menyedut asap bus mini yang menunggu orang yang langsung tidak menaiki bus mini mereka akibat tidak menghormati setiap orang awam dibus stop yang bukan terminal berdaftar jelas mereka. 








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan