Sabtu, 27 April 2024

MANA PENGHORMATAN DITEMPAT AWAM

Oleh. Norsham Haji Tukirin

Kota Kinabalu. Benarkah ramai orang hilang rasa hormat disekeliling mereka akibat dipengaruhi asap rokok mereka setiap hari?, majoriti golongan terlibat pentingkan diri sendiri tanpa ada rasa hormat orang lain disekeliling mereka walaupun berulangkali larangan merokok ditempat awam.

Antara tumpuan perokok adalah BUS STOP AWAM santai merokok walau ramai orang menunggu pengangkutan, kerapkali larangan merokok sekitar BUS STOP tempat awam namun perokok warga asing tidak menghiraukan orang lain akibat dilapor penting diri sendiri.

Akibat perbuatan perokok orang asing ini lah ada segelintir penduduk tempatan mula terpengaruh tidak menghormati golongan sebangsa mereka yang tidak merokok, selain dari itu pihak berkuasa juga perlu menggandakan pemantauan golongan perokok ditempat awam bagi mengelakan orang tidak merokok menjadi mangsa perokok.

Antara sasaran perokok masa kini adalah kedai kopi terbuka tanpa hawa dingin dan bus stop awam setiap hari bagai perokok lebih berkuasa menghembuskan asap rokok mereka sesuka hati, tidak hairan lah ROKOK DILAPOR SELUDUP menjadi pilihan para perokok untuk menghisap rokok ditempat awam setiap hari tanpa ada timbang rasa golongan tidak merokok disekeliling mereka.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan