Rabu, 24 April 2024

PERABOT SERATUS MACAM ?

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Lebih seratus macam pembuat, pengedar dan penempah pelbagai jenis perabot seluruh negara berstatus bumiputera, namun hanya sebilangan kecil sahaja yang bersikap terbuka dengan Media Tempatan mahupun peringkat antarabangsa bagi urusan perbincangan promosi pengiklanan demi urusniaga berkekalan.

Selain dari itu terdapat juga pelbagai laporan berita berkaitan SCEMMER PERABOT yang sangat menakutkan masyarakat dengan kerugian besar, malah ada juga kumpulan kecil yang dilaporkan kurang berkualiti perabot mereka sehingga tidak menyediakan varranty kepda pembeli ujar penduduk yang ditemui.

Kebanyakan warga yang menempah perabot akan mencari kedai yang memiliki kualiti yang tinggi serta menyediakan kad Varranty sebagai jaminan terhadap pembeli perabot berkenaan, kes seumpama wajar diselidiki terlebih dahulu golongan pelanggan yang kerap menempah perabot dalam negeri mahupun peringkat luar negara.

Pendedahan ini sekadar mengingatkan seluruh warga Malaysia bagi mengingati perabot yang sering memanipulasi pelanggan didalam negara ini demi keinsafan menjauhi pedagang ujar orang ramai setiap masa. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur.  Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan