Sabtu, 20 April 2024

MEREKA BERNIAGA LUAR BIASA

"Apakah Perniagaan Mereka Sehingga Dikerumuni Pelanggan Setiap Hari, Tanpa Mengira Lelaki Dan Wanita Urusniaga Mereka Terus Menjadi Tumpuan Warga Berbilang Bangsa"  

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah.  Mengimbau peniaga tepi bangunan kedai sukar dijangka bagi 

orang orang yang tidak mengetahui urusniaga  yang dijalankan setiap hari, sebaliknya bagi pelanggan tetap mereka akan terus mengerumuni peniaga tepi bangunan kedai sebagai memperolehi bekalan mereka.

Inilah hidup peniaga ROKOK SELUDUP dan PERJUDIAN NOMBOR GELAP dan WAHUI yang banyak diurusniagakan golobgan wanita, berbanding lelaki bagi mengaburi mata pihak berkuasa tempatan namun ada juga petugas kerajaan mendalangi semua perniagaan tersebut ujar orang ramai. 

Menurut sebilangan penduduk Sabah, penjual disetiap lorong kedai adalah dikuasai oleh golongan wanita disamping sedikit kaum adam, sesetengah wanita berkenaan bukan warga negara Malaysia namun berani menjalankan perniagaan judi gelap wahui dan peniaga rokok seludup penuh keberanian. 

Antara kemelut yang dilaporkan berlaku dalam Sabah disetiap bandar dan pekan namun tidak mampu dihentikan akibat terlalu banyak melanggani urusniaga mereka, dari pagi hingga kemalam perniagaan seumpama terus beroperasi dengan ratusan melanggani nya sehari dalam sesuatu kawasan jelas mereka.



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan