Jumaat, 19 April 2024

AIDILFITRI PELBAGAI KAUM

"Aidilfitri Berbilang Kaum Mempamerkan Maufakat Dan Kerjasama Walaupun Petugas Asing Dinegeri Ini Cukup Mesra Setiap Kali Ditemui, Malah Ada Juga Warganegara Yang Kurang Mesra Sesama Sendiri Walau Pada Musim Hari Raya Berbanding Pekerja Asing"  

(Gambar Siaran Adalah Hiasan 

Rencana Ini)

Oleh. Jusupi Anak Kurdi Dan Norsham Haji Tukirin 

Sepanjang aidilfitri yang baru berlalu pelbagai ragam masyarakat temp- 

atan dan pekerja asing yang merayakan perayaan tersebut. 

Semua mempamerkan senyuman tanda kemenangan melaksanakan ibadah puasa bagi umat Islam, malah ada 

yang  gembira teruja mengunjungi hari raya aidilfiri rakan rakan umat Islam mereka terutama dikawasan berhampiran. 

Satu keunikan aidilfitri tahun 2024 ialah lebih ramai pekerja asing dalam negara Malaysia sekadar menyambut perayaan alakadar namun tetap meriah dengan segala hidangan yang ada, selain dari itu ada juga pekerja asing yang sempat mengucap salam Aldilfitri Maaf Zahir Dan Batin kepada kru Media Terkini Harian Malaysia ketika raya kedua.

Disebabkan kekangan masa dalam tugasan mereka ramai pekerja asing hanya beraya dalam negara Malaysia sahaja tahun ini, bukan sahaja berkunjung kerumah rakan rakan mereka malah ada juga yang melawat beberapa tempat menarik dalam negara ini sebagai menghiburkan diri mereka. 

Sepanjang Aidilfitri tahun 2024 ini Media Terkini terus bersiaran bukan sahaja dalam negara malah turut disertai kru diperingkat luar negara, namun sempat juga beberapa kru yang bertugas luar menghadiri majlis aidilfitri bersama pekerja asing didalam negara ini penuh meriah walaupun sedarhana.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan