Rabu, 24 April 2024

PULUHAN TAHUN LUAR BANDAR MASIH SERUPA

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Sabah. Ramai warga desa mendedahkan puluhan tahun luar bandar dalam negeri ini masih ketinggalan dalam perhubungan jalan raya, namun ada golongan tertentu enggan mendedahkan masaalah yang penduduk kampung hadapi dipercayai demi menjaga kedudukan pemimpin tempatan mereka.

Kes seumpama bukan perkara baharu malah telah berpanjangan bertahun dahulu sehingga lah kehari ini masih lagi banyak tersembunyi jalan raya seumpama diperkampungan jauh terpencil, tidak hairan lah ramai warga kampung sanggup mengangkat hasil pertanian mereka berbatu batu demi memasarkan hasil tani sekitar pekan berhampiran. 

Sebilangan jalan  jalan raya terbiar dilaporkan berada dikawasan kampung tanah tinggi sehingga sukar dilalui oleh kenderaan kecil dan rendah, lebih lebih lagi pada musim tengkujuh pastinya kenderaan kecil dan rendah akan tersadai dekat bawah jalan memasuki perkampungan diatas bukit jelas warga Sabah.

Sehubungan dengan paparan ini semua warga perlu membuka mata dan lebih berani tampil mendedahkan semua masaalah yang berlaku didepan mata mereka agar diberi keutamaan dalam melakukan pembangunan jalan raya yang terbaik setiap masa.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan