Ahad, 28 April 2024

DUNIA MULAI KUTUK ISRAEL


Oleh. Huzera Ben 

Lubnan. Tindakan Israel memerangi pelbagai pejuang Islam dibeberapa negara,  menjadi 

kemarahan masyarakat berbilang bangsa dan agama diseluruh dunia sehingga hari ini.

Kekuatan israel memerangi para pejuang Islam dibeberapa negara Islam adalah dilaporkan mendapat dokongan Amerika Syarikat dalam aspek persenjataan, tidak hairan lah keangkuhan Israel terus membunuh bukan sahaja warga Gaza dan Rafah malah juga terhadap pejuang Islam di Iran tanpa perikemanusiaan. 

Berdasarkan situasi masa kini, masyarakat antarabangsa bukan sahaja umat Islam malah pelbagai bangsa dan agama tunjuk perasaan membidas pemimpin Israel dibawah Benjamin Netanyahu Perdana Menteri, malah dalam kes terbaru seorang menteri Israel yang kerap melaungkan mahu memusnahkan Islam Gaza dan Rafah kemalangan bertembung kenderaan pacuan empat roda hingga kenderaan nya terbalik. 

Dilaporkan menteri berkenaan sentiasa dibayangi ketakutan apabila melintasi dikawasan bandar yang memiliki percampuran penduduk aman antara Islam dan agama agama lain, mujurlah menteri berkenaan dalam keadaan stabil walaupun kenderaan yang membawanya remuk sehingga terbalik ditengah jalan berhampiran lampu isyarat.

Cabaran Israel diseluruh dunia terutama negara negara Islam cukup mencabar jika mereka (Para Pemimpin) bebas memasuki negara yang dikuasai Islam sebagai teraju kerajaan.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan