Ahad, 7 April 2024

BEBAS MEMILIH UBI KELEDEK ATAU UBI KAYU?

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Warga Malaysia bebas memilih makanan tambahan sebagai pengganti BERAS

jika memulakan hidup berjimat cermat, antara pilihan yang ada ialah KELEDEK atau UBI KAYU walaupun tinjauan rambang ramai memilih UBI KELEDEK berbanding UBI KAYU.

Ada pemimpin kerajaan Malsysia baru baru ini dilaporkan membuat syor menggunakan alternetif memakan UBI KAYU demi penjimatan kos perbelanjaan permakanan yang tinggi masa kini.

Berdasarkan tinjauan kru Media Terkini baru baru ini ramai memilih alternetif makanan Ubi Keledik berbanding Ubi kayu dengan kelazan luar biasa bagi memasaknya, hanya sebilangan kecil sahaja warga Malaysia memilih UBI KAYU sebagai pengganti nasi beras jika perlu melakukan jimat cermat bagi warga desa yang berdikari sendiri.

Sehingga berita ini ditulis masih banyak orang kampung tidak didaftarkan dalam E-Kasih walaupun lebih 3 kali memohon sehingga gagal memperolehi bantuan mengikut negeri yang masing masing mereka duduki. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan