Selasa, 16 April 2024

SIAPA MEREKA ENGKAR PERUNDANGAN

"Bersekongkol Dengan Pemandu Bus Mini Engkar Menjadikan Semua Bus Stop Sebagai Terminal, Merupakan Serupa Juga Dengan Warga Tidak Menghormati Perundangan Negara Malaysia"

Oleh. Koijul Hairol

Kota Kinabalu. Sifat segelintir otang Sabah menyokong pemandu Bus Mini yang menjadikan semua Bus Stop, umpa TERMINAL TETAP bus mereka adalah perbuatan bersekongkol dengan orang tidak menghormati perundangan yang ditetapkan pihak berkuasa.

Perbuatan mereka ini bagaikan mencabar keupayaan pihak berkuasa dalam memperkasa perundangan yang telah ditetapkan, ini perlu disedari seluruh warga Sabah agar bersatu menghormat ketetapan perundangan pihak berkuasa tidak menyokong perbuatan seumpama.

Pendedahan beberapa bekas Tentera yang melihat sendiri sikap rakus beberapa pemandu Bus Mini berbaris disetiap bus stop walaupun tidak ada penumpang dikawasan berkenaan, anehnya perbuatan pemandu bus mini ini masih juga disokong  oleh sebilangan generasi muda mudi yang menunggu pemandu seumpama tiap hari tanpa rasa serbasalah dengan perlakuan mereka.

Sehubungan dengan pendedahan ini YB. Anthony Loke Siew Fook Menteri Pengangkutan Malaysia wajar turun padang ke Kota Kinabalu secara penyamaran melihat tingkah laku pemandu BUS MINI yang bertahun melawan perundangan berbaris panjang disetiap bus stop jelas orang Kota Kinabalu.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur.  Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan