Khamis, 11 April 2024

HAIWAN INI BERANI MASUK KEDAI

"Gempar Sekali Bila Sang Haiwan Memasuki Kedai Dimusim Penghujung Bulan Puasa Lalu, Ianya Sekadar Menjadi Tontonan Warga Sekitar Kota Kinabalu Tanpa Seorang Pun Meramalnya" 

Oleh. Basron Kirwan 

Kota Kinabalu. Benarkah haiwan masa kini sudah pandai memilih kedai untuk dimasuki tentu pelbagai ramalan bermain disanubari setiap warga melihatnya. 

Dalam satu kejadian dialami peniaga kedai  pekan Inanam penghujung bulan puasa lepas seekor haiwan pelik cuba memasuki satu kedai entah dari mana haiwan berkenaan, mujurlah peniaga dikedai berhampiran siap siaga menjaga pintu kedai mereka dari pencerobohan sebarang haiwan ganjil setiap kali mereka memulakan perniagaan. 

Media Terkini yang bertanya beberapa peniaga berhampiran apakah jenama haiwan berkenaan rasa serba salah mahu menjawabnya namun mungkin ia ada lah anak Biawak ungkap mereka, sebaliknya ada juga orang awam yang berada dikawasan berhampiran mendakwa ianya haiwan ganjil dan tidak mengatahui nama sebenar memandangkan jarang sekali ditemui ujar mereka.

TEKNIK URUSNIAGA DINI HARI

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

(Gambar Sekadar Hiasan)

Kota Kinabalu. Pelik tapi benar juru jual bergerak masa kini mensasarkan golongan wanita muda atau wanita dewasa bagi melariskan produk jualan mereka setiap hari.

Majoriti lelaki yang bergerak menjadi jurujual mensasarkan golongan wanita sebagai pelanggan mereka setiap hari yang dilaporkan pantas muda bersimpati bagi membantu urusan jualan mereka jelas kaum hawa yang ditemui.

Tidak hairan lah ramai wanita masa kini muda terkena scemer yang muda melayani juru jual yang bergerak bebas dimerata tempat,  selain dari itu ada juga golongan wanita yang terperangkap dengan produk jualan langsung yang tidak pernah sampai selepas ditempah.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan