Jumaat, 12 April 2024

LANGKAH BERWASPADA MALAYSIA BERHATI HATI

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Kemelut warga Israel memasuki Malaysia wajar disedari semua lapisan masyarakat walaupun PDRM siap siaga melakukan kawalan setiap ceruk
penjuru dalam pengawalan khas, sebaliknya tanpa kerjasama semua warga Malaysia bagi menyalurkan maklumat  berhubung ketibaan orang luar tidak diundang memasuki negara ini tanpa tujuan rasmi pasti meragukan seluruh warga terutama anggota kumpulan MOSSAD Israel.

Apapun kes warga Israel yang sedang dibicarakan di Mahkamah masa kini diharap mampu meleraikan kebimbangan seluruh penduduk Malaysia, apapun pergolakan diantara Plastine dan Israel melibatkan Pejuang Hamas agar tidak melibatkan sasaran kumpulan perisikan MOSSAD Israel dari masa kesemasa.

Dalam peperangan antara Israel dan Hamas serta pejuang Sekutu Hizbollah serta AlQassam Israel bagai menyasarkan negara negara Islam yang menyokong serta membantu Plastine, apa juga situasi dalam negara Malaysia seharusnya dipertahankan oleh warga dan kepimpinan kerajaan mahupun kumpulan politik pembangkang serta badan NGO amnya.

Sebagai sayangkan keamanan negara Malaysia sama sama kita seluruh warga tanpa mengira bangsa dan agama mempertahankan agar tidak diceroboh warga dari negara Israel bergolak, kealfaan kita dalam menjaga keselamatan penceroboh tanpa diundang apa tak lagi tekad mahu bersekongkol membantu dalam urusan persenjataan tanpa lesen wajar dilupakan.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan