Ahad, 28 April 2024

AWAS PERANGKAP SKIM MERAGUKAN

(Gambar Hiasan) 

Oleh. Helary Sukiono

Kalimantan Borneo. Beberapa kumpulan menggunakan telipon cuba memerangkap sebilangan warga menyertai mereka dengan tebus wang hingga puluhan ribu ringgit  melalui akaun bank individu, namun berdasarkan maklumat golongan yang pernah kumpulan terlibat hubungi perangkap ini berpindah hari ke minggu, bulan dan tahun tanpa kesudahan.

Ramai warga Kalimantan Borneo termasuk Sarawak dan Sabah mengaku pernah dihubungi kumpulan terlibat dengan tawaran bermacam macam, antaranya rumah, kereta, wang berganda serta Motorsikal berkuasa tinggi jika menyertai mereka penuh tabah dan sabar walau berapa lama sekalipun. 

Teknik terbaru ini juga sampai kepada beberapa kru Media Terkini dengan tawaran menarik asalkan tabah, sabar bagi menunggu hadiah tanpa jelas penerimaan nya, mujurlah setiap kru Media Terkini telah matang mendepani daya perangkap tawaran hadiah yang lumayan dan tidak muda goyah mendengarnya.

Sehingga berita ini ditulis kumpulan terlibat masih aktif memberitahu hadiah hadiah kru Media Terkini Borneo setiap minggu tanpa kelihatan apa tak lagi memasuk kedalam akaun bank jauh sekali, hanya golongan lemah jiwa mudah diperdaya sindeket berkenaan dengan menurut kehendak agent agent tergolong piramid yang aktif mencari mangsa mereka setiap hari walau dimana berada.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan