Isnin, 8 April 2024

HARGA UMPAMA EMAS WARGA BERDIAM DIRI

"Harga Melambung Tinggai Namun Orang RamaiTerus Berdiam Diri Tanpa Membantu Warga Miskin Membeli Dengan Harga Umpama Emas"
Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Penjualan didalam group watshap terbungkar berikutan warga miskin terkejut minyak masak plastik yang bernilai RM2.50 sepek plastik melonjak RM3.50 Sen satu pek yang sama. 

Selain dari itu ada lagi kueh raya dijual berharga RM37.00 sebalang yang dilaporkan menyasarkan golongan miskin bergaji dibawah RM800.00 sebulan, menurut orang ramai kueh sebalang berkenaan adalah berharga RM25.00 kebawah sebenarnya jika tidak mengaut keuntungan umpama harga emas jelas mereka.

Kejadian seumpama sentiasa berlaku sepanjang tahun terutama dalam setiap ada perayaan diluar bandar sehingga kerajaan sukar memantaunya, malah setiap kali ada program perayaan penggemar watshap akan membuka offer jualan dengan harga emas tanpa memikirkan kesusahan warga miskin yang lain.

Semua warga miskin luar bandar harus berhati hati berikutan ramai sangat orang berkemampuan cekik darah memperdayakan kehidupan miskin demi mereka mengaut keuntungan, apa pun tawaran jualan mereka yang melambung tinggi jangan sesekali muda terpedaya sehingga mengorbankan kesusahan anda dengan mengaut keuntungan peribadi mereka.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan