Jumaat, 26 April 2024

PEMALSUAN DOKUMEN BAGAI TIDAK BERPENGHUJUNG?

"Pengawal Asing Kerap Guna Kad Pengenalan Palsu Bagi Memasuki Security Guards dalam Malaysia, Pelik Ada Firma Kes-
 elamatan Yang Kurang Menitikberatkan Security Guards Mereka Guna Kad Pengenalan Palsu" 

Oleh. Norsham Haji Tukirin 

Kuala Lumpur. Isu rakyat Fhilipina dan Indonesia yang berani menggunakan Kad Penganalan palsu demi menyamar memasuki Pengawal Keselamatan bagai tidak berpenghujung sehingga kehari ini, namun mereka tidak akan bebas selamanya bila turun ke Seluruh Kuala Lumpur pastinya akan sangkut dengan kekuatan operasi bersepadu semua jabatan penguatkuasa siang dan malam mereka diburu.

Kebanyakan persoalan dari mana warga terlibat memasuki Malaysia dan bagaimana dengan muda mereka memperolehi My Kad Palsu bebas dibeberapa negeri lebih 10 tahun, sebaik sahaja berpindah ke Kuala Lumpur menjadi Pengawal Keselamatan golongan terlibat terus sangkut tanpa sebarang jawapan dan mereka akur memegang My Kad Orang Lain.

Ini lah isu My Kad Palsu majoriti sangkut sebaik tertangkap dibeberapa kawasan sekitar Kuala Lumpur namun mengaku bebas beberapa tahun dibeberapa negeri dalam Malaysia khususnya Sabah, bagaimana ini semua boleh berlaku diluar kawasan Kuala Lumpur My Kad Palsu senang sahaja orang asing  muda boleh perolehi walaupun ianya milik orang lain tanpa dikesan pihak berkuasa setiap negari.

Berdasarkan maklumat orang ramai, tidak mungkin My Kad Palsu berkenaan dibuat dari negara asal orang asing memasuki negara ini tanpa dalang orang tidak bertanggongjawab disetiap negeri dalam Malaysia, ini perlu disedari para penduduk setiap negeri agar bertanggongjawab membenteras setiap orang asing yang membawa My Kad Palsu dengan memaklumkan JPN Kuala  Lumpur tanpa membiarkan mereka bebas.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


Tiada ulasan:

Catat Ulasan