Ahad, 21 April 2024

JAKARTA PINDA IBU NEGARA WARGA MISKIN TERKESAN

"Kehidupan Warga Miskin Akan Terus Terhimpit Selepas Ibu Negara Berpindah Ke Kalimantan Timur Sebagai Ibu Negara Indonesia, Kemana Perginya Warga Miskin Yang Kini Sekadar Kais Pagi Makan Pagi Cari Makan Dari Peniaga Ibu Kota Jakarta Masa Kini" 

Oleh. Helary Sukiono Dan  Gentala Ismawan

Jakarta. Penduduk miskin di Ibu Kota Jakarta bakal merempat teruk sebaik Ibu Kota  tersebut berpindah ke Kalimantan Timur pada Oktober 2024 kelak, majoriti orang miskin di  Ibu Kota Jakarta masa kini bakal kehilangan tempat mencari reziki kelak pada bulan oktober 2024 depan memungkinkan mereka hidup susah beberapa lama.

Adakah golongan miskin yang bergantung ehsan peniaga kecil di Ibu Kota Jakarta masa kini akan berpindah juga ke Ibu Kota Nusantara Kalimantan Timur ?, terlalu sukar jawapan nya berikutan kemampuan mereka bergerak ke Kalimantan Timur bukan perkara mudah walaupun perpindahan para petugas pemerintah berperingkat sehingga 2029.

Rasminya Ibu Kota Nusantara Kalimantan Timur pada September 2024 maka Jakarta mula akan kekurangan nama besar sebagai ibu kota dan pastinya pelancong beralih ke Ibu Kota Nusantara, dalam situasi seumpama pemerintah perlu mendapat data terperinci warga miskin amnya peminta sedekah agar dicari sebarang  sumbangan meringan segala bebanan kehidupan mereka dalam masa akan darang. 





Nota. Dilarang membuat ulasan  berita dan memuat iklan Niaga  didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan