Khamis, 11 April 2024

JANGAN TABUR JANJI JIKA GAGAL MELAKSA

Oleh. Gifkir Aming

Sabah. Cabaran rakyat suku pertama tahun 2024 banyak ditabur janji sebilangan pemimpin parti politik yang baharu,  mereka (rakyat) juga diminta membantu membawa segenap warga sekeliling mereka bersatu dalam perjuangan demi meraih undi dalam pilihan raya.

Anehnya golongan pemimpin parti politik yang minta sokongan undi tidak memberi sebarang saguhati bagi warga berkempen sesama rakyat bagai nak minum kopi guna wang sendiri, bukan kah pelik pemimpin parti politik diarah berkempen meraih sokongan undi rakyat jelata namun bila berkumpul sesama pengundi duit rakyat sendiri yang dikorbankan belanja tegas mereka.

Ada juga pemimpin parti politik yang cukup banyak berkata kata demi untuk semua rakyat jelata yang bersama perjuangan mereka, sebaliknya semua kos perbelanjaan menemui rakyat jelata yang dibawa bersama dalam pernuamgan parti berkenaan adalah tanggongjawab sendiri.

Dalam kontaks ini, semua rakyat jelata wajar berhati hati agar tidak terpedaya dengan pemimpin parti politik terlibat, hanya sekadar minta diundi namun bantuan yang dipohon langsung tidak dihiraukan walau rakyat jelata  sangat memerlukan.
 








Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga ddalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan