Khamis, 25 April 2024

LIMA PULUH SEN SECUCUK ?

Oleh. Gifkir Aming

Johor. Berapa ramai menyahut cabaran menjual SATY AYAM SECUCUK  RM0.50 SEN dalam era tahun 2024 ini walaupun ramai tidak mempercayainya.

 Bagi peniaga dari Pontian ini menjual Saty Ayam secucuk RM0.50 sen masih boleh perolehi keuntungan sedikit dengan tidak tergolong Riba berunsur perniagaan Islam sebenar. 

Bagaimana di Sarawak dan Sabah adakah lagi menjual Saty Ayam secocok RM0.50 sen atau lebih murah dari harga ini mungkin ada lagi yang menampilkan diri, sehingga berita ini ditulis Pontian masih lagi memegang rekod Saty Ayam termurah walaupun kadar kos perbelanjaan barang makan terlalu tinggi masa kini. 

Langkah peniaga yang mulia dan bertimbangrasa kepada golongan yang memerlukan sangat dituntut oleh pelbagai kaum dan agama sebagai amal tersohor, sesiapa yang menurut jejak beramal dalam perniagaan murah untuk orang orang susah pastinya memperolehi amal terbaik disamping wajar dicontohi para peniaga lain.








Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan