Isnin, 8 April 2024

DUNIA TERKEJUT WARGA ISRAEL

Oleh. Huzera Ben

Yerusselim. Tindakan rakyat negara ini mengejutkan seluruh dunia dalam pemerintah mereka mengganyang Penduduk Plastine, rekyat jelata pula berhimpun dan berarak mendesak pemimpin mereka meletak jawatan sebagai peralihan kuasa mentabdir Israel bertimbangrasa. 

Israel juga bukan sahaja digoncang para rakyat jelata mereka yang tengah merusuh secara aman dipelbagai kawasan malah negara ini juga mendapat tentangan dari negara Iran jika kurang kewaspadaan terutama setiap kedutaan dan pesuruhjaya tinggi mereka diluar negara.

Cabaran Israel masa kini bukan mudah mendepani kekuatan negara negara yang memusuhi pemerintahan Benjamin Netanyahu Perdana Menteri negara ini, namun disebabkan bantuan serta sokongan Amerika Syarikat semua keangkuhan Israel  muda difahami oleh kepimpinan negara negara yang tidak sehaluan pada mereka.

Menurut sumber dari Iran, mereka akan membalas serangan pembunuhan Israel di kedutaan Iran di Syiriah baru baru ini tanpa merancanakan tarikh pembalasan mereka, sebaliknya kesiapsiagaan dalam semua kelengkapan bagi melawan sekutu Amerika Syarikat perlu penyediaan rapi tanpa menghadapi kekalahan kelak.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga tanpa  kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian  Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan