Sabtu, 3 Ogos 2024

SIAPA PILIHAN NENGGIRI

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Nenggiri. Pilihan Raya Kecil Dun Nenggiri yang hanya menyaksikan
 pertembungan dua

penjuru antara UMNO BN dan PERIKATAN NASIONAL dilaporkan bukan muda bagi meraih kemenangan.

Calon Perikatan Nasional Mohd. Rizwadi Ismail seorang pesara Tentera Laut DiRaja Malaysia menentang Barisan Nasional dari Umno Mohd. Azmawi Fikri Abdul Ghani dilaporkan sengit dan sukar diramal siapa yang menang.

        Satu perkara yang penduduk Nenggiri suarakan adalah jentera parti diperingkat akar umbi sejauh manakah kemesraan mereka pada rakyat jelata, jika calon menang sekalipun jentera yang bekerja dengan mereka diperingkat akar umbi tidak mungkin mesra semua rakyat apa tak lagi golongan berpencen.

        Jika ini lah sandaran calon calon yang bertanding tidak meneliti jentera  para pemimpin parti mereka diperingkat bawahan, pastinya serupa juga ada yang tewas didalam pilihan raya sama ada kecil atau umum akibat peranan diperingkat bawahan mengeciwakan.

         PRK Nenggiri dua dua calon memiliki harapan untuk menang namun calon kedua dua calon wajib mendekati rakyat pengundi Dun Nenggiri mendengar keluhan mereka yang sebenar, semua jentera gerak pemimpin bawahan parti sentiasa diperhatikan rakyat pengundi setempat sama ada menerima suara hati mereka atau mengenepikan suara mereka untuk pemimpin tertinggi.

          




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan