Khamis, 29 Ogos 2024

HAMPIR MENJADI PENARI TELANJANG

Oleh. Helary Sukiono

Bayan. Dua gadis cantik Jakarta hampir terlepas menjadi penari Bogel Dalam Kelab Malam Negara Singapore menurut pasukan keselamatan dekat sini yang menyelamatkan mereka.  

         Kedua dua gadis yang diselamatkan pihak kedalaman Batam  dinamakan Novis dan Julita akibat terpengaruh rakan yang puluhan tahun berkerja di Singapore. 

         Antara pengaruh kedua dua gadis tersebut berkerja sebagai penari di Singapore ialah gaji ditawarkan ialah  14 juta Rupiah tanpa diberitahu berbogel  sepanjang berkerja menari. 

           Kecekapan pasukan keselamatan Batam  menahan kedua dua gadis yang cuba melepasi pintu berlepas bersama rakan mereka yang mahu membawa ke Singapore telah menyelamatkan mereka dari pemerdagangan orang. 

         Hasil siasatan pihak keselamatan Batam wanita yang kerap membawa gadis ke Singapore ditawarkan ganjaran RP3 Juta  setiap seorang perempuan yang dibawa kepada agent di Singapore jelas mereka.

            Sehubungan dengan kes tersebut pihak keselamatan Batam mengingatkan setiap gadis yang ditawarkan gaji RP14 Juta berkerja di Singapore agar melupakan pengaruh tersebut berikutan tidak ada penari diberi ganjaran setinggi itu dinegara terlibat.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuatkan iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan