Khamis, 15 Ogos 2024

HOUTHI SETARA DENGAN ISRAEL

Oleh. Helary Sukiono/Huzera Ben

Lubnan. Ketangkasan para pejuang Houthi menentang sera-
 ngan Zionis Isra-

el dalam beberapa kawasan persempadanan Lubnan mahupun Iran menggerunkan Zionis Israel mahupun sekutunya. 

       Pejuang Houthi juga tidak gentar dengan kehadiran tentera zionis Israel sekitar sempadan Lubnan malah dilihat Israel bagai lebih berhati hati  tanpa melihat gerombolan pejuang Houthi menanti mereka.

          Menurut warga Lubnan hari ini, Pejuang Houthi  lebih tangkas dan memiliki kelengkapan  mencukupi dalam konteks persediaan melawan musuh, malah pejuang HOUTHI ramai yang memiliki konteks pertahanan didalam diri mereka agar tidak muda ditakluki oleh pasukan musuh bagi perjuangan  musuh mereka. 

        Sejak beberapa minggu lalu, zionis Israel mula membuat tindakan membunuh kanak kanak serta wanita Plastine disetiap inci bumi Plastine, tidak cukup dengan serangan pembunuhan warga Plastine menteri Israel pula mengajak rakyat dan pasukan keselamatan mereka (Israel) menyerbu Masjid Alaqsa teranh warga Lubnan.

          Pejuang Houthi dan kerajaan Iran mengutuk tindakan Israel terlalu angkuh sehingga sekutu mereka hanya memandang perbuatan di Masjid Alaqsa, malah pejuang HOUTHI tidak berdiam diri didalam kes seumpama sehingga Israel menghentikan segala kezaliman mereka keatas umat Islam di Plastine dan sekitar berhampiran.

           








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan