Sabtu, 31 Ogos 2024

BERAPA RAMAI MAMPU MELIHAT PERUBAHAN ALAM?

Oleh. Helary Sukiono/Koijul Hairol

Banten. Melihat jutaan ikan terdampar dipantai beberapa negara didunia terutama Greece Athens serta juga Indonesia, 
 majoriti warga 

hanya menonton melihat perubahan ganjil berkenaan dimana ada yang ikan mati dan ada juga yang bertimbun hidup.

     Kejadian seumpama mungkin membuka minda seseorang betapa kejadian dipantai satu petunjuk maha berkuasa sebagai perhatian orang 
yang sedar akan kuasa darinya.

        Selain ikan kecil, sedarhana malah ikan besar juga hidup terdampar ditepi pantai sehingga orang ramai gotong royong mengembalikan nya  ke Laut  Air Dalam demi kehidupan semula jadi ikan tersebut. 

             Mungkin warga menonton Ikan Terdampar Tepian Pantai sekadar bertanya 'Mengapa Tu Ya?', tidak lebih dari itu, melainkan mereka yang berpandangan luas melakukan kajian pelbagai sudut pastinya boleh memperolehi jawaban nya yang dikehendaki.

        Dalam menyaksikan kejadian dipantai seluruh dunia tahun 2024 ini yakin kan diri merenung sejenak mengapa ianya terjadi ditunjuk oleh Allah swt sebagai pemerhatian manusia, segala yang berlaku adalah kekuasaan dari nya juga dan bila bila masa Tuhan yang satu mampu menarik segala apa yang dimiliki manusia jika kita lalai membawa diri ujar warga yang ditemui.

         

Bersama Kami Setiap Masa mengikuti kisah seluruh dunia tanpa sempadan.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan