Rabu, 7 Ogos 2024

WASPADA KUEH DIJUAL TANPA PENUTUP

Oleh. Koijul Hairol

Sabah. Saban hari lambakan penjual kueh mueh dinegeri ini dilapor cara ter- 
 buka tanpa menja-

di perhatian orang ramai yang membelinya. 

          Bayangkan jumlah pembeli makanan ini setiap hari yang terdedah dengan debu kotor mahupun virus  yang berterbangan tanpa disedari warga Sabah setiap hari.

        Ini didedahkan oleh beberapa orang asal Sabahan yang keciwa memandang peniaga hanya mengaut keuntungan tanpa menutup kueh mueh yang dijual sepanjang hari, kes tersebut bukan perkara baharu malah sudah lama berlaku dimerata tempat dalam negeri ini namun hanya sebilangan kecil sahaja warga negeri ini yang ambil berat soal kebersihan.

       Sebilangan penjual kueh mueh terbuka didalam negeri ini juga dilaporkan tidak menghiraukan siapa juga masyarakat yang merakam gambar jualan mereka, tidak hairanlah penjual kueh mueh dilorong lorong pejalan kaki muda diperolehi gambar kueh mueh mereka yang sentiasa terbuka.

        Sama sama warga Sabah dan pelancong asing berwaspada membeli kueh mueh yang terdapat dilorong lorong pejalan kaki agar tidak termalan berdebu serta dihinggapi virus yang berterbangan setiap hari.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan