Selasa, 13 Ogos 2024

PARTI POLITIK JADI MANGSA MANUSIA

Oleh. Koijul Hairol

Sabah. Percaturan parti politik dimainkan oleh sebilangan kepimpinan bergelar ahli mengikut naluri hati masing masing, tidak hairan lah rakyat jelata terus berpecah sokongan mengikut acuan pemimpin parti yang prihatin bertanggongjawab.

           Anehnya ramai juga orang tertentu suka ambil kesempatan berjuang didalam parti politik namun terlalu berkira enggan membantu rakyat dikawasan mereka wakili, dalam kes serupa calon bertanding yang kedekut membantu rakyat jelata sangat jelas kalah teruk hingga hilang wang pertaruhan pilihan raya. 

           Dalam isu seumpama sebilangan pemimpin parti politik yang rakyat jelata temui dilapor langsung tidak mahu mendengar memohon bantuan pada mereka, rakyat setempat membidas orang parti politik yang merayu meminta sokongan dalam parti yang diwakili namun rakyat susah dilarang jumpa minta bantuan.

            Ini lah yang disuarakan penduduk Sabah orang parti politik bersaing meminta bantu meraih sokongan warga penduduk dalam kawasan mereka, namun hadir penduduk miskin orang setempat meminta bantuan diminta pulang dan menunggu sabar tanpa dibantu sebungkus makanan sekalipun.

             





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan