Selasa, 27 Ogos 2024

TARUMT INISIATIF UNTUK WARGA SABAH

Terletak dalam negeri dibawa bayu, cawangan TARUMT Sabah adalah satu satunya Cawangan TARUMT di Malaysia Timur. 

       Kampus ini dibi-

na pada tanah seluas 6 ekar dalam  kawasan Alammesra yang terletak hanya 15 minit sahaja dari bandar Kota Kinabalu.  

                   TARUMT adalah sebuah Institusi  Pengajian Tinggi yang ditubuhkan Oleh MCA  sejak tahun 1969 dan dibawa masuk Sabah pada tahun 2002.

                 Kampus yang dibina khas ini mampu menampung sehingga 3,000 pelajar, memiliki kelengkapan kemudahan yang moden, makmal komputer, ruang pembelajaran  yang kondusif.  

            TARUMT Sabah menyediakan pelbagai kemudahan  termasuk dua blok  tutorial, satu blok pentadbiran dan satu blok kafeteria serta pusat aktiviti  pelajar.

            Kemudahan sukan  juga lengkap antaranya ialah gelanggang Bola Keranjang, Futsal, Badminton, Gimnasium yang lengkap serta Kolam Renang. 

            Sebagai menyokong pendidikan tinggi  yang berkualiti, tanpa mengira bangsa dan agama mahupun latarbelakang TARUMT  telah mewujudkan satu skim Biasiswa Percuma khusus untuk bumiputera Sabah yang berhasrat dan layak untuk melanjutkan pengajian di  Universiti ini. 

             Setiap tahun sebanyak 15 pelajar akan dipilih dibawah status B 40, untuk menerima biasiswa ini yang memberikan peluang kepada pelajar Bumiputera Sabah.

            Sebagai  melanjutkan pelajaran  warga Sabah, rebutlah peluang seumpama dalam negeri ini menerusi talian dan maklumat lanjut kami di 088348080 dan 01110825619










Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
Bil 03

Tiada ulasan:

Catat Ulasan