Khamis, 15 Ogos 2024

WARGA DESA DAN MEDIA BERPISAH TIADA

Oleh. Basron Kirwan

Kelantan. Orang kampung yang mendepani air gelap bagaikan milo sampai kerumah mereka sentiasa mendampingi Media bagi meluahkan masaalah mereka. 

            Namun berapa ramai warga yang mampu mengekalkan kerjasama dengan media massa  bagi merungkai masaalah mereka?, ini lah yang kerap disuarakan sebilangan masyarakat bagi Semananjung Malaysia  setiap kali bermasaalah besar pasti sentiasa berdamping dengan media massa.

            Menurut beberapa warga Sabah, ramai masyarakat di Sabah kurang hubungan baik dengan mana mana akbar berdaftar, tidak hairan lah kemelut yang kerap melanda masyarakat Sabah sukar didedahkan tatapan umum disebabkan kurang hubungan baik bersama.

            Semua hubungan baik dengan media massa harus dipertingkatkan diseluruh negara termasuklah Sabah dan Sarawak demi kebaikan semua orang setempat, malah orang yang tidak senang dengan hubungan baik dan akrab antara media dan masyarakat sekeliling perlu sedar dan berbaik sangka setiap masa.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan