Sabtu, 24 Ogos 2024

TENTERA ISRAEL BAKAR ALQURAN

Oleh Huzera Ben

Gaza.  Isu tentera Israel memasuki Masjid dan membakar Alquran adalah satu perbuatan yang tidak boleh dimaafkan oleh seluruh umat Islam sedunia tanpa mengira bangsa dan agama.

         Perbuatan seumpana perlu  dipandang sirius oleh umat Islam seluruh dunia tanpa sebarang kompromi demi mempertahankan agama Islam, ini disuarakan oleh penduduk Plastine yang dibunuh oleh tentera zionis setiap hari dengan pelbagai helah memburu pejuang Hamas, Hizbollah, AlQassam serta Houthi jelas mereka. 

             Setiap rakyat Plastine yang dibunuh tentera zionis Israel melibatkan kanak kanak kecil dan wanita tidak  ada langsung kaitan dengan kumpulan pejuang, namun pemimpin Israel terus berhelah mempertahankan tentera nya memburu setiap pejuang  yang entah dimana mereka berada tanpa ditemui.

           Isu membakar Alquran langsung tidak boleh diterima oleh manusia berakal sempurna memandangkan umat Islam tidak pernah merosak sebarang  kefahaman agama lain, ini wajar disiasat serta diambil tindakan oleh para pemimpin berkuasa seluruh dunia demi mempertahankan imej  agama Islam dipersada antara bangsa tegas penduduk Plastine.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan