Khamis, 1 Ogos 2024

PENGANJUR TAMU DAN MEDIA SERUMPUN

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Setiap penganjur tamu tradisi walau ditengah kebun getah sekalipun namun tetap sepakat bersama Media Massa sebagai sahabat serumpun, jauh berbeza bagi sebilangan warga Sabah yang dilaporkan ramai menjauhi Media Massa golongan penganjur Tamu Tradisi yang penuh rashia sulit ujar pembaca akbar ini. 

         Sebilangan pembaca akbar ini mendedahkan antara sulit dalam tamu tradisi adalah penyertaan orang luar dipercayai asing dari perkampungan mereka, tidak hairan lah sebilangan penganjur Tamu Tradisi yang membenarkan orang luar berniaga pada tamu tradisi bersembunyi kehadiran media massa jelas mereka.

           Jika kisah seumpama berlaku tidak hairan lah sebilangan orang asing bebas berniaga secara bergerak didalam negeri Sabah, malah ada juga pembaca Media ini mendedahkan orang asing sanggup menyewa kedai atau rumah orang tempatan untuk dijadikan permis perniagaan ujar mereka.

              Sama sama kita menjaga kehadiran warga asing menjadi penjajah bergerak terutama Tamu Tradisional seluruh Sabah, penganjur Tamu juga harus menjaga keterlibatan penjajah asing dalam lokasi tapak demi kepentingan warga tempatan terang mereka. 





Nota. Dilarang  membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga  didalam akbar ini, tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklan media terkini kuala lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan