Isnin, 31 Julai 2023

GUNA MATA DAN PASANG TELINGA 

Sabah. Sambutan hari pahlawan Julai 2023  perlu dijadikan teladan dan permaufakatan seluruh orang asli didalam negeri ini agar tidak muda  diperdaya sebilangan Pendatang Asing Tanpa Izin yang terus bersembunyi dipelusuk Sabah. 

Tragedi korban Pasukan Keselamatan  dalam OPS DAULAT di Semporna dan Lahad Datu terus terpahat didalam ingat orang asli Sabahan sehingga  generasi mendatang mereka akibat perbuatan kumpulan militan penjenayah utama yang tidak boleh dilupakan.

Dalam menghayati hari pahlawan, warga utama asli Sabah perlu maufakat meneliti sahabat, kawan, saudara agar tidak terpaut dengan gunting dalam lipatan, ramai warga sekeliling masyarakat asli Sabah dengan berbilang suku etnik termasuklah golongan meragukan status mereka sehingga ada warga Sabah tidak kisah etnik mereka. 

Apapun penghayatan hari pahlawan bagi warga asli Sabahan perlu  disedari sesiapa juga disekeliling mereka yang sering menjadi musuh dalam selimut  mengganggugugat keamanan tanah air mereka dalam jangkamasa panjang supaya generasi warga asli Sabah terus maju dalam penuh keamanan tanpa berlaku ancaman lagi selepas ini.  Pengarang





Nota. Dilarang membuat ulasan  berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan