Ahad, 16 Julai 2023

RAMAI WARGA TIDAK  KENAL BUS STOP 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Dalam lawatan kumpulan Media Terkini Harian Malaysia ke Menggatal baru baru ini masih ramai tidak tahu Perhentian Bus setiap hari,  golongan pemandu kenderaan sendiri dikawasan tersebut juga menjadikan Bus Stop sebagai tempat meletak kenderaan mereka tanpa memperdulikan Bus Pengangkutan Awam tempatan.

Dalam membuat tinjauan Kru Media Terkini bertanya boleh kah meletak kenderaan di Bus Perhentian Pengangkutan Awan, beberapa orang warga Menggatal di Bus Stop berkenaan berpura pura tidak faham bahasa Melayu entah bahasa apa yang mereka gunakan.

Sangat menyedihkan Bus Stop berhampiran pekan Menggatal dijadika tempat meletak kenderaan persendirian sehingga pengangkutan awam tidak mampu mengambil penumpang yang menunggu diperhentian bus berkenaan.

Adakah kes tersebut berpanjangan tanpa pemantauan hanya para pemimpin peringkat bawahan yang dilantik kerajaan mampu memberi penerangan terhadap golongan terlibat.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan