Isnin, 24 Julai 2023

WASPADA PONDOK WARGA SEUMPAMA DIPINGGIR KEBUN 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Borneo. Penduduk Borneo perlu berwaspada dengan kewujudan pondok seumpama  diperkebunan atau pinggir hutan terpencil  apa tak lagi jika diduduki golongan warga asing yang mencurigakan, terdapat sumber maklumat penduduk Borneo serpihan militan pemberontak Abu Sayyaf gemar berlindung dikawasan seumpama agar sukar dekwsan pihak berkuasa.

Selain dari itu kebanyakan orang di Sabah tidak kisah sangat dengan kebanjiran warga asing amnya PATI dengan anggapan mereka sekadar cari makan tanpa mengetahui motif mereka berkunjung ke Borneo,  rakyat asing atau PATI penyokong Abu Sayyaf bijak berlakon berlagak baik dengan menghormati sanjungan tinggi kepada tuan tanah yang ditumpangi supaya kegiatan mereka tidak diketahui.

Antara luahan sebilangan warga asli Sabah yang melihat peningkatan warga asing disetiap kawasan Parlimen dalam negeri Sabah tanpa meragukan para penduduk Sabah membanjiri sekeliling mereka sampai kehari ini.

Ada juga melaporkan sebilangan orang Sabah suka duduk sama sama dengan orang asing dimana mana kedai kopi tanpa mengenang segala penculikan dan serangan tragedi Tonduoh yang berlaku dalam Sabah selama ini lapor warga Sabah prihatin.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan