Rabu, 5 Julai 2023

MENGAPA INI BERLAKU 

Oleh. Williem Anak Lagau

Ramai orang tertanya tanya mengapa ramai warga bergelimpangan tidor sekitar Pekan Inanam pada awal pagi tanpa masyarakat mereka ambil tahu dengan kejadian seumpama.  

Warga bergelimpangan ini bagai tidak dihiraukan oleh penduduk berbilang bangsa yang menduduki  kawasan Dun Inanam walaupun didepan mata mereka setiap hari namun dilaporkan sekadar sebok duduk di Kedai Kopi sebilangan masyarakat sejagat.

Menurut lawatan KRU MEDIA TERKINI HARIAN dekat sini, beberapa warga yang dilewati duduk sekitar kedai kopi ada yang bercakap, "Apa orang ni buat jalan sini?", bagai tidak membaca MEDIA TERKINI tersemat dibaju atau pura pura tidak mahu baca  kerjaya orang lain.

Ini lah kisah yang berlaku sekitar Dun inanam ramai warga sengaja menutup mata nereka melihat apa juga didepan mata yang wajib dilapor pada pihak berkuasa jika ada semangat prihatin, namun ramai juga berpura pura bertanya pada Media Terkini Kamu Buat Apa setiap kali terjumpa semasa menjalankan tugas dilapangan namun banyak yang sengaja pura pyra tidak tahu. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan