Khamis, 20 Julai 2023

JANGAN CACAT NAMA JABATAN 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Seluruh kakitangan kerajaan negeri perlu memelihara etika perkhidmatan yang baik tanpa melakukan kerja kerja penipuan atau tuntutan berunsur palsu demi keuntungan peribadi semata mata. 

Sikap golongan yang sengaja mengambil kesempatan mengaut keuntungan didalam jalan salah  hanya memberi gambaran yang tidak baik terhadap jabatan yang diwakili warga tempatan.

Seharusnya rakyat Sabah memberi contoh teladan dalam menjaga nama baik jabatan kerajaan yang diwakili agar nama semua  jabatan kerajaan tidak terpalit dengan perbuatan tidak baik dikalangan kakitangan mereka.

Antara  suara yang dikemukakan beberapa pesara Angkatan Bersenjata DiRaja Malaysia kawasan Borneo bagi mengulas kakitangan kerajaan yang ditahan SPRM Sabah untuk siasatan baru baru ini, adalah menjadi matlamat setiap kakitangan kerajaan tidak melakukan perbuatan berunsur penipuan dan rasuah demi menjaga nama baik sendiri serta jabatan kerajaan tempat cari makan mereka tiap masa..



 Pelik tapi benar kueh buatan warga desa ini sekadar berharga RM1.00 sebiji.

Ramai yang membuat tempahan bagi setiap perayaan  sebagai hidangan  sahabat handai dan teman teman yang bertandang kerumah individu menempah kueh tersebut. 

Walaubagaimanapun harga  kueh tersebut sentiasa berubah jika ditempah luar dari kawasan Kota Kinabalu ujar pembuat kueh tersebut.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran Dan Pengiklanan Media Terkini  Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan