Khamis, 27 Julai 2023

KERJA SIAPA MENGEBOM IKAN?

Oleh. Joupis Anak Lagau

Sabah. Penduduk negeri ini masih ramai yang tidak mengenali pedagang IKAN BOM sekitar Tamu Mingguan serta bergerak masuk keluar kampung dan perumahan warga tempatan setiap hari. 

Ikan Bom bukan muda dikesan jika tidak memiliki kepakaran bagi mengesan nya  terutama golongan yang tidak pernah  belajar mengesan Ikan bom yang dilaporkan banyak pihak dipelusuk negeri Sabah sejak sekian lama. 

Ikan bom sangat menakutkan dikalangan warga emas yang sudah berkurangan daya ketahanan dalam seluruh tubuh mereka, malah ada dikalangan pesakit kronik juga  turut cemas jika terbeli ikan bom dikalangan  pedagang yang kerap masuk kesetiap perkampungan luar bandar sejak sekian lama termasuklah taman perumahan pinggir pekan dan bandar.

Dalam pendedahan ini beberapa warga asli Sabah mengajak setiap penduduk berganding bahu memerangi dan menjauhi pedagang ikan bom disetiap kawasan mereka terutama pedagang yang mencurigakan masyarakat sekeliling.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran  dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan