Sabtu, 22 Julai 2023

TEMBURONG LARIS DISABAH 

Oleh. Gifkir Aming

Keningau. Temburong merupakan sayoran asli yang kerap dicari warga asli Sabahan dengan menjelajah ditanah tanah sejuk selepas musim hujan penuh berkhasiat untuk kesihatan badan menerusi generasi tua mereka dahulu. 

Temburong juga memiliki harga yang tinggi jika dipasar sekitar tamu atau pasar malam yang dikunjungi masyarakat orang asli dalam negeri ini sama ada dikota atau dipekan pekan terpencil sejak sekian lama ujar orang asli Sabah. 

Sungguhpun Temburong sangat lazat dijadikan sayor dikalangan orang asli Sabah namun pencarian nya perlu dilakukan berhati hati bagi mengelak tersilap memetik Kulat beracun, dipercayai banyak jenis kulat menyerupai Temburong jika tidak diberi perhatian utama sepanjang pencarian Temburong dalam kawasaan pencarian tegas mereka.


 MAKLUMAN PRODUK MANTOOP 

Produk perniagaan dan kaedah perubatan pada keluarga yang  memerlukan setiap hari warga kota serta warga desa terpencil.

Produk ini terkenal  dikalangan orang yang  sering menggunakan nya sebagai rawatan bersama keluarga mereka setiap masa.

Sebarang tempahan Produk Mantoop boleh hubungi Basron Kirwan ditalian 01138554026 dan 0194827829 masa pejabat sahaja.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lummpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan