Selasa, 25 Julai 2023

SABAH GEMPAR DENGAN KUNYIT HITAM

Oleh. Helary Sukiono

Sabah. Sejak pendedahan Kunyit Hitam herba asli dari Kalimantan Timur oleh kru Media Terkini Indonesia pelbagai watsap dilaporkan mengaku memiliki Kunyit Hitam Asli seperti dari Kalimantan Timur yang senyap sebelum Media Terkini mempromosikan nya. 

Terlalu ramai orang meniru dalam negeri Sabah setiap ada berita penyiaran herba dalam Media Terkini Harian Asia tanpa memulakan dahulu langkah promosi setiap produk yang menyerupai Kunyit Hital Asli Nusantara.


 Menurut beberapa warga Sabah yang ditemui, sikap meniru produk adalah amalan sebilangan warga setempat, namun tidak ramai yang tampil bersama Akbar Media Terkini Harian mempromosikan Kunyit Hitam mereka seperti yang dibuat warga Kalimantan Timur sejak beberapa bulan yang lepas.

Sehubungan  dengan paparan  ini, pemilik Ladang Kunyit Hitam Asli Kalimantan Timur menyeru seluruh warga nusantara agar berwaspada dengan  penyamaran ini dan hanya mendapat laporan Sahih  dari Kunyit Hitam Asli bersiaran didalam Media Terkini Harian Nusantara.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar  ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran Dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan