Rabu, 26 Julai 2023

PRN ENAM NEGERI  

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Pilihan raya Dewan Undangan Negeri di enam negeri Semananjung Malaysia lebih menonjolkan persaingan golongan pemimpin tertinggi  mewakili semua parti yang berhasrat mahu bertanding pada penamaan calon 29 Julai 2023 akan datang. 

Kebanyakan pemimpin parti parti politik yang bertanding dalam PRN 6 negeri pada 29 Julai 2023 saling  mendabik meraih sokongan rakyat pengundi walaupun semua rakyat jelata masa kini terus diam membisu sehingga kehari ini.

Namun para pemimpin tertinggi parti  terus mengaku mereka lah bakal dipilih rakyat semasa membuag undi pada 12 Ogos 2023 tanpa ada seorangpun rakyat jelata sebenar bersuara  parti dan pemimpin mana yang mereka pilih sebenarnya ungkap beberapa rakyat jelata yang ditemui. 

Bagi beberapa paranormal yang kerap melakukan ramalan setiap pilihan raya, semua penduduk yang bukan tergolong pemimpin parti politik mampu meramal 75 peratus mana parti yang boleh menang bertanding tanpa menunggu keputusan tepat pada 12 Ogos 2023 kelak.

Sejak beberapa bulan lalu ramai paranormal masing masing menggunakan mangkuk air menilik siapa yang mampu menang  selepas 12 Ogos 2023  dan membentuk kerajaan  negeri bagi semua negeri yang mengadakan piliha  rakyat.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan nemuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan